Läs gärna även informationen "Om våra produkter"


Att handla

Genom din beställning garanterar du att du är antingen över 18 år, eller att du som är under 18 år har målsmans tillstånd att handla.
 

Betalning

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

  • Betalning med kort. I dagsläget VISA och Mastercard via Billmate.
  • Billmate Faktura 14 dagar
  • Billmate Delbetalning 3-12 månader
  • Swish
  • Bankgiro
Mer om betalning med kort
Du kan betala med svenska kort utställda av VISA och Mastercard. Betalningen hanteras av Billmate på säker plattform. När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan. Vid problem kan du behöva aktivera internetköp/3D-secure för kortet i din internetbank. 


Mer om Swish och Bankgiro
Vill du hellre betala i förskott går det bra. Leveranstiden är längre än vid kortbetalning eftersom ingenting händer förrän betalningen kommit tagits emot. Observera att lagerstatus för produkter kan förändras fram tills betalningen tagits emot - produkterna reserveras ej under tiden.
I kassan står nummer och instruktion hur du ska göra. Du får även kontonummer i bekräftelsemejlet. 
Swish: 1231895523      Bankgiro: 184-3671

Mer om Faktura 14 dagar
Avgift om 29 kr tillkommer på fakturan. Fyll i personnummer i kassan för kreditprövning. Faktura mejlas som PDF från Billmate.
Kontakta Billmate kundtjänst om du saknar din faktura eller har andra frågor kring betalningen. Vid sen betalning tillkommer en påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta 25%.
Tel 040-303500 E-post: invoice (snabel-a) billmate.se

Betalningsanmärkning
Samtliga fakturaköp medför att en kreditbedömning görs av Billmate. Har du betalningsanmärkning ska du istället välja kortbetalning, Swish eller Bankgiro.


Priser och moms

Alla priser visas inkl moms 25%. Priset som visas är normalt det som du betalar. Vi reserverar oss dock mot ev fel i priser, produktbeskrivning eller bild. Om något visar sig vara fel kontaktar vi dig igen med korrekt information för att kontrollera om du fortfarande vill genomföra beställningen.
 

Ångerrätt/retur

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan.
Produkten måste returneras i produktens originalförpackning och emballeras så att produkt och förpackning skyddas under retur.
Om du utnyttjar din ångerrätt ska retur ske utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från ditt meddelande om retur.  

Följande gäller i allmänhet för full ångerrätt för samtliga produkter:


  • Man får ej påverka, ändra, måla, limma, klippa eller på annat sätt förändra ursprungsskicket i produkten.
  • Byggsatser som levereras i en kartong får varsamt öppnas och innehållet granskas. Innerförpackningar av plast eller annat material får ej öppnas. Kartongen är en del av produkten och får inte skadas.
  • Färg, lim eller andra kemikalier får ej öppnas – detta pga att de till sin natur påverkas av att öppnas och att hållbarheten därefter kan försämras.
  • Verktyg, penslar och andra tillbehör får kontrolleras för att säkerställa att de lever upp till förväntad kvalitet, form och funktion i sitt nyskick men de får inte användas ej ens för att provas.

Vid använda/öppnade/brukade produkter enligt ovan förbehåller vi oss rätten att belägga produkten med 100% värdeavdrag för den aktuella ordern. Ändring av villkoren kan komma att ske när lagstiftaren upprättat definitiva riktlinjer om hur värdeminskning av returnerade produkter ska ske.

En retur av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken retur på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på ev tidigare returer. Du kan även anmäla en retur genom att ringa/mejla - våra kontaktuppgifter ser du nedan.

 
Vid ångerköp, sker återbetalning när returen återkommit till oss. Beloppet som återbetalas beror på hur värdeminskningen bedöms enligt ovan.
Du svarar själv för returfrakten vid ångerköp. OBS Returnera inte mot postförskott eller REK - extra kostnader orsakade av kunden i samband med retur debiteras kunden.  
Vi tillämpar subventionerad frakt vilket innebär att fraktkostnaden troligen är billigare vid beställning än vid retur. Returfraktkostnaden beror också på varans storlek och vikt.
Vid ev byte skickar vi ut varan du vill byta emot, tillsammans med retursedel så att du kan byta vara i lådan och skicka tillbaka paketet.

 
Ångerätt Annonser
Annonsering omfattas inte av ångerrätten. Man kan ta bort sin annons men infört material återbetalas ej.

 

Reklamationer

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera varan.
 
Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att ringa/mejla - våra kontaktuppgifter ser du nedan.
 
För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten. Felplock; Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten skall återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället. Produkt saknas; Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig. Trasig/defekt; Vi skickar ut en ny produkt. Hela produkten ska återsändas till oss. Vi gör vår bedömning därefter. Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.
 
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast ev garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.
 

Ändra och avbeställa order

Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida. Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den. 
 

Leverans

Normalt har du ditt paket inom 1-5 dagar. Vid t.ex. kampanjer eller tillfälliga slutförsäljningar kan det ta något längre tid.
Leverans sker normalt med DHL Service Point till ditt närmaste serviceställe för utlämning, alternativt med Posten Brev/Paket.
När försändelsen ankommer ditt utlämningsställe går det ut ett sms om detta om du uppgett mobilnummer.

Leveranstid:
Paket skickas alla vardagar. 
Leveranstiderna varierar och påverkas bland annat av:

  • dag och tid för beställning
  • dag och tid för betalning samt när avstämning av konton görs.
  • vilka varor som ingår i beställningen samt deras respektive leveranstid. Varan med längst leveranstid påverkar hela sändningen.
  • in- och utleveranser
  • hög belastning på oss, leverantörer, transportörer eller ombud - exempelvis inför julen.

Hitta ditt närmaste utlämningsställe DHL Service Point (öppnas i nytt fönster)

Spåra paket (öppnas i nytt fönster)
 

Avhämtning

Hämtning kan endast ske i Sollentuna (Stockholms län) efter överenskommelse. Du behöver inte betala frakt om du hämtar själv. 
På grund av många missförstånd finns tyvärr inte alternativet längre kvar i kassan - hör av dig för att få en egen kod som tar bort frakten för dig (gäller alltså endast dig som ska hämta).

 

Outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 299:- vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.
 

Fraktpriser

I dagsläget debiteras normalt 49 kr i frakt oavsett ordervärde. Vid mycket stor order/låda där volym/vikt är avvikande kan särskild fraktkostnad tillämpas. Du blir i så fall kontaktad innan något skickas.